Tuesday, September 14, 2010

PDRM, teruskan usahamu, usah peduli kata2 org goblok...




Malam semalam, aku ke Safira Sports Planet Seberang Jaya dengan niat nak tengok office mate main futsal...dan aku pn ke sana...tp tanpa dirancang, aku bertemu kembali dengan kawan2 masa aku di sekolah menengah dulu...& ada seorang kawan aku datang salam dgn aku..kawan aku ni cakap, dulu masa sekolah,pantang jumpa,kalau jumpa, mesti nak gaduh..ya,mmg aku akui..tp aku gaduh bukan saja2,takdak angin takdak ribut, aku nak pukul dia...smuanya sebab dia byk provoke aku dulu, dan merasa la dia amukan lelaki melayu terakhir....kalau tak silap aku,masa tu masa spm , fight punya fight (macam budak2 kan), dlm library pulak tu,mamat ni dah tewas,tp kerana tak puas hati, siap cakap nak panggil geng lg, macam hindraf la pulak,(dulu masa SPM 98 hindraf tak wujud lagi,kih2)..siap serang aku dari belakang,kah2...dah tewas buat cara dah tewas la...tp itu kisah dulu, lagipun skg ni masa beraya, tak yahla nak ingat kes2 dulu lg...skg masa bermaaf2an...tp ada satu pernyataan berat sebelah mamat ni lagi, rupanya dia masih macam tu..ada pulak



dia kata polis ni dinaikkan gaji dari semasa ke semasa sebab 'jaga lubang'org politik..tp dia lupa, sbb polis juga la kes pembunuhan Dato' Sosilawati hampir dapat diselesaikan, sebb polis jugalah dia dengan senang lenang boleh datang Safira Sports Planet main futsal, dan sebb polis jugalah dia dapat tidur dengan lena di samping isteri tercinta..Aku juga terpikir, maaf cakapla, kalau mak atau kakak atau isteri dia kena perkosa, adakah dia akan ke Balai Bomba berdekatan untuk repot tentang perkara berkenaan...adakah dia akan berjumpa tok Qadhi utk report yg saudara dia kena perkosa...atau adakah dia akan berjumpa dengan ADUN2 utk buat repot pasal ni?

Jawapannya, smua dah tahu...polis jugak tempat dia akan datang utk buat report pasal ni smua, bukan anggota bomba, bukan tok qadhi dan bukan jugak ADUN2...memanglah, kalau difikirkan buruk tentang polis, mmg perkara buruk akan terlintas di fikiran & sebaliknya...macam dadah jugak, kalau disalahgunakan, maka akan dinamakan penyalahgunaan dadah,tp kalau digunakan secara betul, untuk bius pembedahan dsb, adakah itu juga dinamakn sebagai penyalahgunaan dadah?


LU pikirla sendiri...kalau hati dah benci kat POLIS, maka setiap statement yg keluar dari mulut lu tu mesti kutuk polis punya..GUA bukan ayam daging yg tak tau nak pk yg mana betul dan yang mana salah...

No comments: