Wednesday, September 15, 2010

"Pakat Kencing Ramai2" Menyambut Ulangtahun ke 2...




Kalau kita masih ingat lagi tahun 2008 lalu, negara dikejutkan dengan pengakuan seorang tukang karut a.k.a sesumpah politik yg dengan yakinnya menyebut bahawa perubahan kerajaan persekutuan akan berlaku pada 16 September 2008.. Alkisahnya dicanangkanlah akan cita2 mat jeninnya itu akan ke sekalian kampung dan ceruk2 hutan, bahawa beliau itu akan akhirnya menjadi Perdana Menteri Malaysia ke-6... maka, tertipulah sang rakyat termasuklah dari golongan bangsawan, bangsatwan, golongan atasan, mahasiswa, mahasiswi, pekedai2 runcit, tukang tampal tayar, pecacai tua angkat najis, pegawai2kerajaan, persatuan2 penyamun, pendistributor 'KY JELLY', pemain poker, hatta rakyat termiskin dan golongan2 marhaen pn ikut tertipu..



tidak terkecuali jugak junior aku semasa aku study di universiti dulu... dia ni pn dengan semangatnya, dgn yakinnya dan cukup konfiden menyatakan bahawa kerajaan persekutuan akan berubah pada 16 September 2008, berkobar2 dia mempertahankan tukang karut tersebut..tak percaya?ini dia antara bukti2 kawan aku ni seorang yg tertipu dengan tukang karut mamak penang tersebut...



"Kemaraan Rakyat tidak dapat dibendung lagi.." berkobar-kobar kawan aku ni nak p putrajaya...tapi kesian dia sbb kna kencing berdiri dengan mamak sesumpah permatang pauh tersebut...kesian..kesian....nk tgk lagi bukti bahawa kawan aku ni mmg yakin dengan kata2 sesumpah permatang pauh tersebut?INI DIAAA.....



"Kerajaan pasti berubah dalam minggu ini. Aku sgt yakin dengan kata2 anwar. DIA PAKAR STRATEGI!!!" Aduhai, pecah perut pulak aku dengar ayat ni.....skg ni, kawan aku ni terus diam tak terkata, itu la..nko yakin sangat dengan mamak sesumpah permatang pauh tu...engkau bukan tak tahu yg dia tu guru besar Sekolah Jenis Kebangsaan (Mamak) Putar Alam Shah....stakat tipu menipu ni, celah gigi dia saja kawan oii.....kesian jugak tgk kawan aku ni kena tipu hidup2....contoh bawah ni pn komen dari kawan aku yg hardcore mamak pmatang pauh tu....x abih2 dgn kyakinan palsu dia tu..hmmm..





sudah2 la tu kawan...yg tak jadi tu, x payahlah nak pertahan...aku bukan apa, kesian tgk kawan2 yg taksub pada sesumpah pmatang pauh tu....depa punyala dok sokong sesumpah ni, sedangkan depa tak tau dok kena kencing meleleh bertahun2 dengan sesumpah tu..



lg satu ni,dia x payahlah mengaku dia lebih UMNO dari org lain,sbgaimana ada org mengaku lebih Islam dari org lain..yg aku nampak, dia bukan berjuang untuk parti, tp untuk individu, tp dia x sedar....apapn,pucuk pangkalnya datang dari hati...

Sesumpah politik permatang pauh tu, aku pn biasa tertipu dengan lakonan ala2 Rajnikanth hero tamil tu..aku ingat lg kes anthrax waktu dia mula kena terajang dari kerusi TPM dulu....sampai sekarang sihat walafiat saja....siap bleh buat roadshow sana sini...kpd kawan2 di luar tu,nk sokong tu, berpada2 lah.....jgn terlalu taksub... manusia bukan malaikat....mesti ada salah dan silap yg dilakukan sepanjang hidup..jgn terlalu taksub..ingat pesan ni baik2.....

No comments: