Wednesday, September 22, 2010

Gold Price Incr!!

Wacaa!!!!

itu ayat pertama yang aku nak cakap dalam entry kali ni...ini berkenaan dengan posting aku sebelum ni...baru semalam masa aku posting entry sebelum ni, smlm,dalam pukul 12 tgh malam, 21 September 2010, harga emas berlegar sekitar RM141.10/gram,

tp masa aku check tadi, 22 September 2010, jan 10.00 pagi, harga emas dah shoot up to RM145.6/gram, maknanya peningkatan sebanyak RM4.50/gram dalam masa tak sampai setengah hari!!!

Apalagi,terus aku bukak chart kitco.com, nak ushar btol ka harga emas meningkat 3.2% per tak sampai 6 jam!!ini graf dia... tgk la...



Mau aku tak percaya...korang tgk la dekat bulatan kuning di graf kitco tu...tgk dalam masa 2 jam saja, harga emas tu naik Rm4.50/gram...

bayangkan kalau korang smua ada 100 gram emas?dalam masa x smpai sehari, you can gain profit RM450 within one day!! tp itula, nak invest dalam emas ni,u have to be alert setiap masa turun naik emas ni..u have to know the entry point to buy gold and then sell them when prices shoot up to the roof....

tergezut aku pasal kes naik RM4.50/gram ni...lalu aku pun menyesal seketika sebab aku tak grab emas masa dia tengah jatuh tu...aduhai, melepas!!tp btul la hasil dari kajian ada mengatakan harga emas ni akan melonjak naik dalam suku ketiga dan suku keempat (Ogos & September) setiap tahun...tp takpalah,bila aku pk balik, ni bukan rezki aku..aku jadi lega..

satu lg, baik aku bermula lambat dari tak mulakan terus...bg yang tak paham apa aku cakap ni,heheh...

sbb tu la,dalam blog ni, aku sertakan sekali currency converter dengan online gold price according to kitco, senang aku nak pantau..org lain pn bleh jugak guna kelebihan widget dalam blog ni utk kegunaan sendiri..mana tau, kot sapa2 nak g oversea, can terus taip address blog aku ni, and use that currency converter...

tp bukan tu saja,aku tgk dalam senarai counter aku ni, dah ada dari US, Norway dan Indonesia surf blog aku..mgkn diorang ni tersesat kot....tp yg indonesia tu, aku yakin kawan aku yg surf blog aku ni...

oklah, c ya in my next entry...

No comments: