Friday, September 24, 2010

Nasib badan...

Aduhhh....ini satu lagi masalah aku....esok, 25 September 2010, akan terciptalah satu lagi sejarah hidup aku sepanjang aku dengan kerja aku ni..


Esok, aku kena bagi ceramah pasal peluang perniagaan dekat bekas2 penagih dadah di Hospital Penang....lemas la aku kalau bab2 ceramah ni...aku bukan suka dok p meng'auta' org dengan ceramah2 ni...tambahan pulak, aku kena bagi ceramah kat bekas penagih...aduhai..aku ni pn tak bagus mana, mcmana nk bagi ceramah kat geng2 tu...


lagipun, aku takut jugak,time aku bagi ceramah tu, smua buat tak tau saja kat aku nnt, smua buat hal masing2...maklum sajalah....audiens aku kali ni bukan di kalangan para usahawan ataupun yg biasa aku bersemuka sebelum ni... ini punya audiens mmg aku tak pernah bagi ceramah punya...jgn ada yg bawak keluar pisau masa aku bagi ceramah sudahlahhh!!! mana la tau ada yang tengah 'high' masa tu...bukan bleh kira sangat dengan diorang ni.. harap2 x jadi la macam tu...


teringat aku bila aku kena bagi ceramah masa sambutan Hari Wanita lalu..
aku pening jugak, kenapala aku yg kena bagi ceramah sempena sambutan Hari
Wanita tu...wanitakah aku? dah la tu, sblm aku masuk dewan, aku ingat takla ramai yg jd audiens tu,tp sekali aku bukak pintu dewan, tudia!! ntah
berapa ribula audiens kat depan aku tu..smua pompuan pulak tu!!!smua mata dok ushar aku,abih aku tak keruan masa bagi ceramah tu...gila btul...


adehai,apala nasib aku ni....kena bagi ceramah kat audiens2 yang aku mmg tak biasa...hmmmm.nasib badan.......

3 comments:

Fath_n!e$@ said...

Bro.Fid, anggap jer tugasan ni sebagai satu tanggungjawab bukan satu bebanan...mungkin pendekatan yg digunakan utk bg ceramah pd para2 penagih kali ni berbeza..take it easy..just buat depa as kwn kita... if yg penagih tegar tu mmg tak leh nak wat pa la kan..tp diorg pun perlu diberi peluang utk diterima dlm masyarakat kita... think +ve...walaupapepun, All da best...chaiyok2x...

NazRio said...

ye la,tp kenapa diorang tak pilih org lai..bro bukan tau pasal dunia diorang..nak pandai2 pn tak reti...nt kena boo plak..

NazRio said...
This comment has been removed by the author.