Saturday, February 20, 2010

Oh Indonesia (Version 2)


Lepas solat tu, kami terus ke destinasi selanjutnya di parapet..tp dalam perjalanan tu, perut dah meragam..ya la....jauh gila dari pelabuhan penang ke belawan tu...6 jam lebih...dah tu, perut masing2 dah meraung ni...kami singgah makan di restoran namanya Rumah Makan Simpang Tiga...



Kali ni makan free sebab dah masuk pakej dah...aku ni mmg dah tak sabar dah..dok tunggu lauk sampai je, nak bedal....lauknya plak...peh memang mengancam....tambah lauk masak lemak paku pakis nya(aku pun tak confirm masak apa tu)...kalau la dapat bini pandai masak macam tu...hmm..



Pas makan, kami terus ke parapet....yg si driver ni, bawak punyala laju...smua yang dok dalam van tu pakat bdoa dalam hati saja,agar semuanya selamat....

sampai satu area,dah malam dah...bila aku kalih belah kanan aku,Ya Allah!! Gaung skit punya dalam..lembik terus lutut aku masa tu... adala dalam jarak 10 kaki kot dari van ke gaung tu...aku dah ketaq..aku btau ayah aku soh btau kat abg aku soh btau kat drebar tu(paham ka ayat ni....) x yah bawak laju2...cukup la dengan kelajuan yang ada tu... tup tap tup tap, Alhamdulillah dah sampai ke destinasi...kalau tak silap, time tu dah pukul 11 lbih...dkat 12 jam punya travel dari siang td, ni baru nak sampai destinasi...hmmm..


Mak,ayah ngan abg aku sorg terus ke bilik, aku, abg aku ngan kak ipaq serta kak aku sorang lagi p ke restoran yg dah sediakan pakej makanan free dalam trip kali ni....


kami pun bedal la lagi....aku sempat bergambaq kat restoran tu waktu malam2..abih gambaq aku ambik..dari swimming pool dia sampai la ke tandas dia..smua gambaq aku amik...










pas makan tu,kami pun masing2 kebilik...aku siap2 mandi, solat, dan sempat bukak pintu menghala ke tasik danau toba...perghhh...mmg cantik...



tapi aku tak layan tgk lama2 sbb dah letih plus mengantuk....aku terjun atas katil, pastu tidooooooooo.... ok , bersambung...

No comments: