Sunday, January 17, 2010

Pak Lah kembali....

Jumaat,15 Januari 2010....aku tengah mesyuarat dgn kakitangan bahagian aku... baru aku nak start plan keja, bos aku maklumkan yg Tun Jeanne Abdullah (isteri Pak Lah) nak datang melawat projek hari Ahad, 17 januari,9.30 pagi...aku kena kluar meeting siapkan info skit sempena lawatan Tun Jeanne...kumpul balik info2 lama pasal projek tu, bukak fail cari maklumat.. Alhamdulillah,semua maklumat ada...projek tu sbnrnya dah pass kat agensi lain, tp ntah knapa, jabatan aku kena panggil sedia maklumat...dan aku in charge utk projek tu...



Ahad, 9.00 pagi....aku dgn Pak Ali selaku pengiring singgah kedai tepi jalan pekena nasik lemak sblm turun projek...aku terlihat satu mamat ni, yg amik order aku.. skali pandang, mcm bangla, dua kali pandang, mcm pakistan pun ada...macam keturunan Uighur pun ada skit...alih2, bila bcakap, loghat utara jugak yang dia guna... melayu ni, aku buat tekaan...lpas pekena sarapan,sempat lagi sembang pasai ikan toman mengamok kat tapak projek tu dgn org kampung....pastu p tapak projek..on the way nak p ke keta, keta General Manager aku melungsur laju depan aku...aku tekejut sbb aku dimaklumkan GM p kl...arghhh..apa2 sajala...


Ahad, 10.30 pagi...dah sejam tunggu kat tapak ni...yg ditunggu masih tak tiba.. Tun Jeanne...dalam 10 minit tadi, aku dimaklumkan dia baru sampai airport Penang..ahh, sudah....mencanak la aku dgn member2 lain tunggu kat situ...dgn GM aku, deputy GM pun mlepak2 tunggu Tun...aku dengan pemandu GM tgh sembang dgn kaki pancing kat situ sementara dok tunggu Tun Jeanne sampai....panas wei....panas cuaca satu, hati pun tgh panas....sabarrrrrrr...

Firdaus!! Firdaus!!! Aku dengar Timbalan GM jerit panggil aku (masa tu aku dok jauh dari port lepak GM ngn Deputy GM)...Tun dah sampai!! kelam kabut aku lari pegi bt pesediaan menyambut..aku terus masuk dalam keta Pak Ali ambik pelan tapak projek...

Tun keluar dari keta...ni 1st time aku bdepan dgn Tun Jeanne...sblm ni cuma dgn Pak Lah saja...aku tgk Tun...tapi Tun tak tgk aku..hehe...arghh, itu tak penting... Tun cadangkan aku bukak peta pelan projek atas bonet keta...lpas tu trus Tun bt site visit..

Jam dah dkat pukul 12 ,Tun dok sembang tak abih lagi..cadangan macam2...itu aku tak kisah,tp otak aku ada dkat umah..aku mmg rancang nak p mancing ari ni...jam 2.30 air pasang penuh...jam 1 aku mesti baling umpan,tapi skg dah 12 lebih masih kat site..

Tup tap tup tap,aku dapat berita baru..Pak Lah pulak nak datang!!! punggah...aku dah beria2 nak balik..nmpknya aku kena sabar lg...

Dalam stengah jam, ada kenderaan masuk lalu depan aku..Exora tak silap aku..dekat depan dia, aku perasan Reezal Merican ada...tp aku tak perasan Pak Lah pun dalam keta tu.. aku cuma prasan lpas Pak Lah keluaq dari kenderaan tu..terus Pak Lah ke tempat bini dia dok ada..aku tak ikut,sbb tgh leka tgk org mancing toman... macam2 aku tanya psl toman,dan mendengar dengan penuh minat...

Lebihkurang pukul 12.30, Pak Lah pun balik, nk p kenduri aku diberitahu,aku lega sbb aku dah bleh pk psl mancing..

Dalam keta Pak Ali, aku ttidoq, sdaq2 dah sampai umah...terus aku solat Zohor, pastu aku hantar kak aku kat stesen bas balik kl, terus p mancing..Lega...lepas gian aku....

No comments: