Thursday, July 15, 2010

Cetusan rasa..

Kawan2..aku nak minta maaf kalau ada perkataan aku dalam posting sebelum ni yang mnyakitkan hati..
Aku tak bermaksud macam tu...cuma aku sedih tgk manusia ni, termasuk aku sendiri..
yg perempuan tu, pandai2 la jaga diri, pilih la yang bertanggungjawab, yg boleh membimbing,yg rasional,InshaAllah ada kehidupan yang selesa in future...



jgnla pilih lelaki yang asyik nak seronoooooooooooooooooookkkk saja, lupa tanggungjawab membimbing, malah merosakkan pemikiran teman wanita sendiri... Aku akui, suatu ketika dulu, aku juga macam tu....dan Allah bayar CASH pada aku!!! teman wanita aku waktu tu tinggalkan aku dan cari yg lain dan apa yg aku tau, diorang dah pun berkahwin (aku doakan dia bahagia sampai akhir hayat),cuma kalau boleh, aku nak bertemu dia, nak tengok dia sbb dah lama sangat aku tak tgk dia...dah lkurang 5,6 tahun...kalau dia dah ada anak tu, teringin jugak aku nak dukung anak dia...yg sudah tu sudahlah....aku redha dengan apa yang terjadi....Allah dah tetapkan perkara sedemikian....

waktu tu,aku menderita dalam 2 tahun lamanya.....2 tahun....aku jadi seorang yang boleh dikatakan anti wanita...aku secara dalamannya menolak kehadiran wanita dalam hidup aku...tapi skrg, aku dah ok balik, walaupun tak 100% ok...

Wanita..engkau dikurniakan kecantikan, maka gunakanlah ia sebaik2nya...
Wanita..engkau dikurniakan akal, maka carilah teman yang dapat mjd pembimbingmu...
Wanita..engkau dikurniakan kelembutan,jgnlah engkau menjadi seperti seorang pria...
Wanita..ngkau punya maruahmu sendiri,jgnlah engkau gadaikan pada tman yg tak btggjwb.
wanita..engkau fikir dgn kecantikanmu, engkau boleh membeli dunia... ketahuilah, bahawa di kalangan dunia tersebut, ada yang tidak melihat pada kecantikan mu, ttpi dalamanmu...
Wanita..engkau pastinya sedar ttg peringatan Allah ttg azab2 yang pedih akibat dari
balasan kemaksiatan, maka janganlah sekali2 kau dekati org2 yg mgajarmu akan kesesatan maksiat....
Wanita..jgn butakan hatimu dalam mmbuat pilihan, krn ia bisa membawamu menderita sepanjang hayatmu..

Dipendekkan cerita, InshaAllah, aku akan berhubung semula dengan "M",tp mungkin ambik masa skit utk aku start bkawan dengan dia semula... aku tak nak dia terus pergi jauh dalam kehidupan dia...kesian jugak aku dengan dia, sepatutnya org2 di sekeliling dia, terutama BF dia, kena didik dia btul2, bukan biar dia terus macam tu....hmmm....

Banyak keja di pejabat...

No comments: