Thursday, July 8, 2010

Kembalinya seorang lelaki....

Assalamu'alaikum.


Maaf pada kawan2 yang dok follow blog ni...aku pencen sementara sbb terlalu byk kerja kebelakangan ni..outstation sana sini...nak ditolak, dah tugasan aku..tak tolak, aku yang merana...baru2 ni, mgkn kerana tekanan terlalu kuat, hidung aku akhirnya menitikkan darah2 macam air paip masa aku tgh solat subuh....aku ingat cuma hingus atau air hidung apa tah, tp lepas solat, aku tengok cermin, rupa2nya darah yang keluar menitik atas kain pelikat aku...



hmm, kesihatan aku kebelakangan ni agak teruk...sakit mata, demam, selesema, batuk, sakit kepala, panas badan, tekanan, macam2...tapi keja tetap aku p..cuma kalau dah kritikal sangat, aku tak p keja...untuk makluman, aku sekarang jadi terlalu aktif dalam kehidupan seharian aku..sampai takdak masa untuk badan aku berehat..

pagi aku pegi keja dari pukul 8 sampai 5, balik keja, solat asar, lepas tu aku mula pg gymnasium sampai magrib, balik solat magrib, pastu p pulak gymnasium yang lain sambung exercise.mlm dalam pukul 11 lebih baru aku balik..mandi, solat, makan, pastu baru tidoq..bleh kata dah jadi rutin aku macam tu.. aku ingat body aku boleh terima tekanan,TAPI AKHIRNYA BODY AKU REJECT APA YANG AKU BUAT DAN MULA MENGELUARKAN DARAH!!

Jadi, aku nasihat pada kawan2 yang aktif tu, belajar2 la berehat,jangan terlalu obses bersukan,nnt jadi macam aku, terus sakit...bersukan satu hal, outstation sana sini, makan tak cukup, tidoq tak cukup, rehat tak cukup, semata2 kerana impian aku yang aku tak boleh bagitau sekarang..sampai masa nnt, InshaAllah aku btau...

Kpada yang baca posting baru ni, harap phm keadaan kesihatan aku yang agak teruk kebelakangan ni....aku tak dapat concentrate dalam kehidupan seharian, sbb sakit yang aku tanggung ni....harap2 satu hari nnt aku 100% recovered...untuk makluman, aku mmg seorang yang kuat bersukan,tak dapat duduk diam..tapi sekarang, aku kena berhati2 dalam aktiviti riadah aku....

Oklah, kawan2,nnt InshaAllah ada masa aku update lagi blog ni. Salaam.

No comments: