Tuesday, October 5, 2010

Saja mau cherita...

Raya dah pun hampir habis...aku pun dah lama tak pegi fitness training... perangai aku, kalau tak pegi fitness training,nnt aku tension macam boyfren yang awek dia melarikan diri..hihihi...tapi betul ni, bukan lawak macam kat astro raja lawak tu...aku serius ni....tak percaya tanya aku....

tp ini hakikat..aku pernah buat eksperimen dulu...kalau lamaa sangat aku tak pegi training, sebulan dua bulan, nnt aku mula rasa tension..pas aku sambung kelas fitness aku, terus terubat rasa tension aku ni...hihiihi...

aku ni, dari dulu, memang kaki bersukan...ada saja sukan yang aku masuk... masa sekolah rendah dulu aku main bola untuk sekolah, masa sekolah menengah aku masuk kadet polis ngan seni mempertahankan duit dan diri, hihihih...& masa kat u dulu, aku jadi swimmer a.k.a baywatch swimming pool UIA...kalau ada orang lemas tu, ha, aku la antara yang kena selamatkan diorang..macam2 kerenah nak jaga swimming pool ni...

Foreigner pandai berenang? hahahahah....nak tergelak aku dengan statement tu... diorang pun macam melayu kita jugak, tapi oleh kerana nak cover, diorang buat pandai2 berenang..

pernah satu masa tu, foreigner tu lemas betul2 depan aku...nak tergelak pun ada, tp kalau aku gelak time tu, mampus aku kena fire a.k.a pecat dengan majikan aku tu, UIA la aku maksudkan tu....tp sayang, masa aku bertugas jadi life guard dulu, swimming pool perempuan tak siap lagi, cuma swimming pool lelaki saja yang ada... kalau tak, aku nak mintak tukar tempat keja la...hehehe...

tersasul pulak sembang pasal sejarah aku kat UIA tu...kita kembali ke angkasapuri...


tapi yang aku paling benci pasal training ni, aku kena ikut disiplin makan.... aku punya food regime ni memang tak macam org normal...geng2 pejabat tau la macamana aku makan....kalau jamuan tu, aku jarang ambik benda karbohidrat banyak kecuali kalau lapar gilaaa....bak kata PABLO... sayoq tiga pinggan!!fiber!!!hahaha....

kalau malam pulak, lepas training fitness, aku kena perabiskan satu menu malam yang paling aku tak tahan....pernah masa puasa hari tu, aku cuba amal menu ni masa sahur, NAK TERMUNTAH DOL!!!!!

korang tengokla kat bawah ni menu yang aku terpaksa sumbat dalam mulut aku hampir tiap mlm...aku tunjuk dari gambar pertama sampai last....

image nameimage nameimage name

image name

Korang tengokla dari gambar pertama, aku baru rebus telur tu, gambar kedua dah siap kupas kulit, gambar ketiga bubuh kicap secukup rasa dan last punya gambar, licin aku bedal dalam keadaan terpaksa..... berapa bijik tu lu orang kira sendiri la, ok?  macam ni la yang aku kena lalui tiap2 malam...psycho tak?

korang smua tengok pun aku rasa mesti lu smua rasa nak termuntah, kan? hahahah....

tapi itulah, kadang2 nak berjaya ni, bukan mudah, nak dapat hasil, bukan sehari dua punya keja.. komitmen, masa, tenaga, wang ringgit pun aku kena korban untuk sukan yang aku baru nak ceburi ni...

oklah, dah lewat malam, aku nak tido dah...choww!!

No comments: